Variera din tandkräm?

Angående eko-deon som svek mig, som jag skrev om i ett tidgiare inlägg, så hörde jag en intressant sak. En kompis berättade för mig att det är bra att borsta med olika tandkrämer, dvs att ha minst två tandkrämer hemma att variera mellan. Kroppen vänjer sig nämligen och tandkrämen blir inte lika effektiv om man alltid har samma.

När jag fick höra detta kom jag genast att tänka på min eko-deo som fungerade superbra de första veckorna jag använde den, men sedan uruselt! Kan det vara så att kroppen faktiskt vänjer sig?

Har googlat lite kring det där med att variera tandkrämer, men utan resultat. Hittade mest skrämmande fakta om hur dåliga många tandkrämer är på marknaden - särskillt Colgate faktiskt. Mer om det senare kanske. Är det någon som vet hur det faktiskt ligger till?


Kommentarer
Postat av: malin

Testa Utrekram! :)

2009-09-28 @ 22:08:50
Postat av: Oskar

Jag har minst 6 tandkrämer, för att få alla skydd! :)

2010-01-18 @ 10:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0