Hitta ekologiskt med Ecofinder

Ecofinder hjälper miljövänliga konsumenter och företag att hitta varandra. Det gillar såklart Ekofin! Dock är sajten rätt ny, sen december 2011, vilket innebär att det inte finns massor av företag ännu.

Jag provade att söka på Umeå för att se vad som kom upp. Inte en endaste butik i Umeå, men däremot flertalet webbshoppar. Det är väl som vanligt att eko-butiker fortfarande är specialbutiker, och därför finns mest i storstäder. Men nog tror jag det kan finnas nån liten eko-affär i Umeå? :)

Ecofinder lär väl växa med tiden och bli mer användbart när det finns fler butiker anslutna. Men redan nu är det ju ett bra verktyg för att hitta nya eko-butiker på nätet! Jag kände då inte igen någon av de som listades på min sökning.

Sedan finns den trevliga funktionen där alla eko-erbjudanden listas!



Kommentarer
Postat av: Cilla

Halloj där! Schysst blogg, jag kommer att titta in här oftare. :)

2012-03-28 @ 12:34:42
URL: http://cillasblogg.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Instämmer med föregående talare! Kul att ha hittat hit!

2012-04-12 @ 21:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0