Många bäckar små

Jenny som har bloggen Healthy Wealthy Wellness kommenterade på mitt inlägg angående företaget Rostedts som ändrat sina tillverkningsrecept för att leva upp till kundernas förväntan av ekologisk hud- och hårvård.

Hon skrev:
"Jag har mailat företagen när jag slutat med deras produkter och talat om varför, och det känns som att det egentligen inte gör någon större skillnad, men om fler gör så leder det ju till resultat! Och allt fler naturliga produkter kommer ju, så det går åt rätt håll, även om de inte alltid är helt giftfria."

Många bäckar små, som sagt. Företagen är beroende av oss! Om ingen köper deras produkter så kommer de heller inte att kunna tillverkas. Att göra som Jenny och faktiskt tala om för företagen vad man tycker är ett ypperligt sätt att knuffa dom i rätt riktning!

Vad lägger du i din vagn?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0