Ekoskor av Simple

Hampa, ekologisk bomull, återvunna bildäck, kork och kokosnöt! Låter inte det som passande material för skor? Det amerikanska företaget Simple tillverkar hållbara skor av just dessa (och några fler) miljövänliga material. På deras hemsida kan du läsa mer om produktionen av skor och kika in deras modeller.

Det bästa av allt är att de säljs på flera skoaffärer här i Sverige! Här kan du se vilken skoaffär nära dig som säljer Simples skor!

En fördel med Simples skor är att alla innersulor, vad jag har sett, går att ta ut ur skorna. Halleluja ropar jag och alla vi som har inlägg och vet hur besvärligt det kan va att få plats med dessa!


Kommentarer
Postat av: Jennyyy

Härligt med hållbara skor. Perfekt nu när man ska köpa vårdojjor. Tack för tipset.

Pssst..kolla gärna in min alldeles nya, gröna och filosofiska blogg =)

2010-03-16 @ 18:57:42
URL: http://groovygreen.blogg.se/
Postat av: Stefan Nilsson

Tack för tipset :)

2011-04-21 @ 00:38:46
URL: http://biggest-loser.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0