Tell me!

Jag har för tillfället inte så mycket tid att blogga, tyvärr! Men kan inte ni läsare skicka in lite berättelser/åsikter/funderingar ni har kring ekologisk skönhet? Skulle vara kul att höra om hur det kom sig att ni blev intresserade av ekologisk kosmetika eller kanske eko-kläder! Berätta! Kommentera här eller mejla mig på ekofin.blogg(a)gmail.com.

Tänk att snart är det sommar! Dett är från mammas rabatt..
helt ekologiskt odlat, jorden uppiffad med lite äggskal och andra komposterade matrester.
Så som det ska va!



Kommentarer
Postat av: Cornelia

Hm, jag är ju ganska ny här, så jag vet inte vad du skrivit om tidigare. Men skulle ju vara kul med lite tester och recensioner på smink.



Kanske ett inlägg om hur man gör eget smink? ;)



Och så tycker jag det är intressant att veta vad alla ingredienser egentligen är. Som det inlägget du skrev om mineralpudret/foundationen.



Tack!

/C

2010-03-10 @ 08:17:28
URL: http://urfunktionagain.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej! Tack för en bra blogg!



Mitt intresse är ganska nytt. Det började väl med mitt matintresse och att jag alltid velat äta bra. Just nu är jag mitt i en lång sjukdomsperiod, och har börjat inse hur mycket man påverkas av vad man stoppar i sig, vad man kletar på sig och vad man har runtomkring sig. Jag har länge försökt äta ekologiskt, men det är först nu jag insett att alla produkter i mitt badrumsskåp också påverkar mig. Men inom det området har jag inte så mycket kunskap, så därför har jag letat upp bloggar som kan hjälpa mig. Och jag fastnade bland annat för din! Så tack för hjälpen än en gång, och fortsätt gärna tipsa så mycket du hinner!



Kram Maria

2010-03-10 @ 08:42:14
URL: http://mariaskolding.blogg.se/
Postat av: Becca

Jag blev intresserad av ekologiska hudvårdsprodukter när jag läste till spa-terapeut. Hade ingen koll innan och nu är jag nästan besatt! Kollar runt varje dag för att se ifall jag hittar något nytt och spännande.

Vet du någon ekologisk deo än rosenseriens? För den är lite dyr att ha i armhålan...

2010-03-10 @ 10:41:39
URL: http://isladebecca.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej!

Jag hittade till din blogg egentligen helt av en slump och nu går jag in dagligen för att läsa nya inlägg eller helt enkelt skumma mig igenom alla gamla tips som finns. Du har verkligen öppnat mina ögon för en helt ny värld av ekologiska och bra skönhetsprodukter! Tack för det!



Det har dock blivit ungefär samma upplevelse som efter en föreläsning jag var på för några år sedan som handlade om tillsatser i mat. Har man en gång fått upp ögonen på vad som egentligen finns i våra matvaror och hudvårdsprodukter är det svårt att inte vända och vrida på alla förpackningar för att ifrågasätta vad som faktiskt finns i just det man är på väg att köpa. Jag fick stor lust att bara tömma hela mitt badrumsskåp och fylla det med nytt, men jag insåg att jag nog måste prova ut några nya produkter i taget och byta ut succesivt till sådant jag tycker fungerar för mig.



Det finns mycket ekologiska hudvårdsprodukter och din blogg är ett jättebra filter för att hitta nya bra produkter, och för att undvika dåliga.



Jag som alltid har haft problemhud som är torr med kliande eksem kanske kan slippa att behöva "stoppa ner" mig själv i en salvburk under vinterhalvåret framöver.



Jag har bytt ut min dag/nattkräm mot Weledas Mandel Intensive Facial Cream och jag upplever det tyvärr som att jag börjar få väldigt mycket små finnar i ansiktet efter bytet. Har någon upplevt något liknande, har det med bytet att göra, och försvinner det efterhand? Eller ska jag byta kräm? Har du något tips på en bra kräm.



Har även beställt prover från Mine och deras mineral-makeup. Tyvärr tycker jag att det är väldigt svårt att välja vilken färg jag ska ta, tycker nästan att alla ser lite onaturliga ut. Jag har dessutom svårt att få till en bra yta. Jag tycker att pudret närmare förstärker porerna i ansiktet än trollar bort dem. Någon som har några tips?



Det här blev en väldigt lång kommentar, men hursomhelst ville jag bara säga att jag gillar din blogg och läser den dagligen!

2010-03-11 @ 11:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0