The Garden Collection - modeindustrin har vaknat!

Den trädgårdsromantiska collectionen, the Garden Collection, som lanseras av H&M i vår är inte bara snygg - utan också miljövänlig! Priserna kommer att vara vanliga H&M-priser.

Samtliga plagg har tillverkats av:

  • ekologisk bomull, odlad utan kemikalier
  • ekologiskt lin, odlat utan kemikalier
  • återvunnet polyseter, tillverkat av PET-flaskor eller textilavfall
  • tencel, silkesliknande och förnybart material som tillverkas med minimal miljöpåverkan

Det är så roligt att stora kedjor som H&M börjar vakna och hänga med i miljötänket på allvar. Några få ekologiska plagg finns på både H&M, Gina Tricot och säkert flera andra vanliga affärer, men aldrig har jag sett en hel miljövänlig kollektion med så många plagg. Jag är imponerad!

Kalla det ett pr-trick, inställsamhet eller vad som helst, oavsett så har en hel kollektion av kläder tillverkats på ett miljövänligt sätt och har sparat mycket på miljön till skillnad på om den tillverkats på vanligt sätt. Samtidigt tror jag att det öppnar ögonen för miljövänlig produktion för många som inte är så insatta och så tycker jag att den bevisar att det går att göra häftiga, färgglada plagg på ett miljövänligt sätt.

Jag tror att ekotrenden är här för att stanna!

 

 

Läs mer på hmthegardencollection.com
Klicka för större bilder

Årets studentklänning?

 

 


Kommentarer
Postat av: Fanny

längtar efter den kollektionen, tror bestämt att den släpps på min födelsedag!

2010-01-09 @ 21:29:26
URL: http://magicmirror.blogg.se/
Postat av: madde

fin blogg!

hur har du det? kram

2010-01-10 @ 12:23:32
URL: http://malaxbruttonaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0