Recension Finn & Gunnar saltvattensspray

För att tämja min fina och flygiga hårkvalité har jag haft turen att hitta Finn & Gunnars saltvattensspray. När jag klippte kort blev det tyvärr mycket mousse och hårspray av icke ekologisk version för att få kontroll på min frisyr. Nu använder jag dock bara Finn & Gunnars saltvattensspray till vardags och sparar moussen och sprayen till de gånger jag vill kamma till rejäl volym inför festen. Jag tänker dock på sikt även byta ut dom mot ekologiska alternativ.

Saltvattenssprayen är en stylignprodukt verison light. Den ger inte massor volym eller stadga men gör håret lite strävare och mer följsamt, precis vad jag behöver, med en mer naturlig känsla än vad t ex mousse ger. I produktbeskrivninen står det att håret lockas lätt om du har självfall, vilket jag inte kan säga något om med mitt raka hår. Sprayen skyddar även mot UV-strålning och uttorkning.

Sprayen är i pumpform och utan miljöfarliga drivgaser. Kan inte hitta någon information om tillverkaren, men jag gissar att Finn & Gunnar är norskt med tanke på att det står Saltvannsspray på flaskan...



Finn & Gunnars saltvattensspray är kanon för att få kontroll på fint och flygit hår, utan massor av tillsatser och med en kort ingredienslista!

Kostar 100 kr/175 ml på A-store

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0