Recension Bio Etic Bodylotion Sheasmör

Har dagligen smörjt mig med bodylotion från Ecologia! Här kommer recensionen.

När jag använde Bio Etics Body lotion första gången så slogs jag av hur fet den var för att vara body lotion. För mig är body lotion lätt i konsistensen och ska snabbt gå in i huden. Bio Etics bodylotion skulle jag snarare kalla för salva eller kräm på grund av dess tjocka konsitens. Den var dock mycket behaglig och jag har smörjt flitigt på mina exem, fötter och händer med gott resultat. Eftersom den är så pass fet så känns den väldigt skyddande och mjukgörande för huden.

Produkten innehåller sheasmör som vårdar och bygger upp huden på djupet. Innehåller även sesamolja och rosenvatten. Doften är precis så som den beskrivs på Ecologia - en mjuk naturlig nötdoft, och inte så påträngande doft som vissa body lotions kan ha, denna är väldigt diskret.

Jag gillar absolut den här produkten och tycker den passar utmärkt att ha till torra områden och händer och fötter som kan behöva lite extra mjukgöring. Rekomenderas varmt!

Sist men inte minst tåls det att nämnas att denna lotion, eller kräm, från Bio Etic har det bästa ur två världar. Den är nämligen både certifierade med Ecocert och Rättvisemärkt - som alla Bio Etics produkter. Företaget handlar ekologiska råvaror med med 7 olika kooperativ i utvecklingsländer där arbetarna får skäligt betalt och drägliga arbetsförhållanden. Ännu en anledning att använda dessa produkter!

Finns att köpa på Ecologia för 130 kr /100 ml ord pris 135 kr. Just nu är fraktavgiften bara 19 kr - beställ med en vän så blir den bara 9,50 var!

Kommentarer
Postat av: Emma

det låter ju jättebra! är lite sugen... men tror du den skulle funka att smörja händerna med om dom är riktigt snustorra o spruckna? Mina är hemska... =( vore tacksam för svar! : )

2010-02-22 @ 19:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0