Ekofrisör på Öland

Befinner mig just nu i Kalmar! Man skulle kunna tro att vädret är bättre här än i kalla Umeå, men tyvärr har både gårdagen och idag varit blåsig och regnslaskig. Min lilla systerdotter på 1,5 år gillar dock att hoppa i vattenpölarna!

Hade tänkt att besöka en ekofrisör för första gången medan jag var här i Kalmar. Det finns inte så många i Sverige vad jag vet, men det finns en på Öland som heter Monicas Andrum. Tyvärr så hade jag kort framförhållning och det fanns inga lediga tider idag eller igår.. så det får bli en annan gång helt enkelt.

En ekofrisör tvättar bara med ekologiska produkter, såklart, men har också ett speciellt tänk kring klippningen vad jag har förstått. Tanken är att verkligen klippa en frisyr som passar hårets kvalité och fall för att få en frisyr som inte behöver stylas massor. Läs mer på Monicas hemsida, det är intressant!

Är det någon som klippt sig hos en ekofrisör?

Kommentarer
Postat av: Christian

Sådär, nu är du tillagd.



Cool blogg o bra vinkel!

2009-10-18 @ 09:32:40
URL: http://www.ekoprylar.se
Postat av: Emma

Jag var faktiskt till en salong i Umeå som visserligen inte är ekosalong men nära på. De har giftfria hårfärger och ekologiska produkter. Frisyrateljen hette salongen och låg på Teg, mysig med trevliga frisörer.



Sen finns det också en i Boden som heter Åsa och Marie och dom är nog helt ekolgoiska tror jag.



Ha det bra!

Emma

2010-07-10 @ 16:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0