The Body Shop - nu även naturligt vacker!

Efter att jag skrivit förra inlägget om The Body Shop så besökte jag deras hemsida, och gissa vad? Som svar på tal så har de nu lanserat sin första ekologiskt certifierade hudvårdslinje Nutraganics.

Det välkomnar jag glatt! Men mitt tidigare kritiska inlägg tänker jag ha kvar här på bloggen, för jag tycker det är viktigt att vara medveten om hur många företag som faktsikt framställer sig som eko, men inte alls är det!


I Nutraganics ingår sju olika produkter, alla certifierade av Ecocert. Här kan du läsa mer om produkterna på hemsidan.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack för det tipset. Jag har alltid stört mig på Bodyshop och deras produkter, men nu blev jag lite glad. Ska genast kolla in de nya produkterna :)



2010-03-03 @ 12:43:54
URL: http://sofst.blogspot.com/
Postat av: Marie

Eg som kommentar till inlägget nedan men jag får bara 404-sida:



The Body Shop må inte djurtesta men de ägs av L'Oreal som gör det och vad är det som säger att de inte använder ingredienser som redan är färdigtestade av moderbolaget? Jag har inte referenser till hands just nu, men man kan googla på det och hitta en hel del.

2010-03-03 @ 13:30:44
URL: http://joelly.se/anteckningar
Postat av: Carola

Hittade precis till din blogg av en slump. Jag och min familj försöker leva så miljövänligt vi kan och har bytt/byter successivt ut saker i vårt hem. När det gäller skönhetsprodukter, framförallt schampo och balsam har vi det svårare. Vår dotter är nämligen extremt doftkänslig och tål inte heller eteriska oljor. Har testat några parpymfria schampon men de har inte funkat på mitt hår. Just nu kör jag med Apotekets parfymfria schampon, men jag hade hellre velat hitta ett naturligt/ekologiskt alternativ. Har du några tips? Visserligen jag jag sett några doftfria schampon på nätet, men en del kostar ju kring 200 kr och det vill inte jag lägga på en produkt jag aldrig hört något om. Tror att vi har 3-4 dyra flaskor här hemma som jag använt 1-3 ggr, men som inte funkat och det blir dyrt i längden. Önskar att det fanns provförpackningar för billig peng.

2010-03-04 @ 17:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0