Ingen plast i mitt hår, tack!

När jag startade Ekofin var jag ganska ensam på området, men numera finns det massor av gröna skönhetsbloggar! Och tur är väl det!

Mitt snart 1-åriga bloggpaus verkar ha slöat till mig lite - för inlägget jag skrev igår är jag inte så himla stolt över idag. A Beautiful Lifes schampo Honey'do som jag tipsade om visade sig innehålla flera tveksamma ingredienser, däribland Acrylate Polymer som är lika med plast. Inget som jag vill tipsa om med andra ord!

Inte bara den vanliga marknaden, utan även ekovärlden är mycket snårig - bara för att en produkt påstår sig vara naturlig så stämmer det inte alltid. Man måste nästan vara kemist för att kunna urskilja vad som är bra och dåligt! Tråkigt men sant. Men det händer saker hela tiden och vi konsumenter har alltid mest makt, för vi kan välja vad vi köper och inte köper!

Tack Rosellaecobeauty.se som påpekade detta!

Kommentarer
Postat av: Jenny / Rosella Eco Beauty

Tack själv!



Och ja, Skin Deep är lite svår om man inte själv har lite koll. Många doftämnen får ju väldigt höga riskpoäng därför att de är vanliga allergener. Det gäller att läsa, läsa, läsa.. Men man kan omöjligt ha koll på allt i alla fall.



Det är bra att vi är flera gröna beautybloggar som kan hjälpa varandra att hålla koll :)



2011-03-08 @ 14:20:32
URL: http://www.rosellaecobeauty.se
Postat av: sminkjante

Det är en djungel att hitta rätt. Gäller att ha ögonen med sig hela tiden.

2011-03-08 @ 16:42:43
URL: http://sminkjante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0