Australian Organics

Nytt märke på är det, som namnet antyde, australienska märket Australian Organics. De verkar vara ett väldigt seriöst företag som är noga med vad deras produkter innehåller, hur de produceras och transporteras. Dessutom är företaget klimatneutralt certifierade, dvs de arbetar för att släppa ut så lite koldioxid som möjlig och kompenserar för det dom faktiskt släpper ut.

Av det totala innehållet i alla produkter är minst 99% av naturligt ursprung och minst 70% av certifierade ekologiska ingredienser. Alla produkter är fria från parabener, PEG, ftalater, animaliska ingredienser, syntetiska färg- och doftämnen och är ej testade på djur.

I deras sortiment finns tre schampon, tre balsam, två shower gels, ett body scrub och en body lotion - allt finns på för 139 kr/250 ml.

 


Tre sorters schampoo (bilden ovan):

Purifying/Stabilising
Revitalising/Hydrating
Volumising/Fortifying

 

Moisture Recharge Shower Gel med rosellablomma och ökenpersika,
två inhemska australiensiska växter, lemon balm, mynta och grapefrukt.

Moisture Recovery Conditioner för torrt, skadat och färgat hår.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Hej!

Jag kom in på din blogg när jag googlade efter Eco cosmetics.. Har du någon erfarenhet av det märket?



Jag beställde en solskyddskräm till min son med det märket, men när den kom märkte jag att den innehöll titandioxid.. Känns sådär..

2011-05-22 @ 18:28:46
URL: http://mammanochprinsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0