Recension Holy Lama Curcuma Tvål

Jag ligger ganska efter vad gäller att recensera mina ekoprodukter så här kommer en recension på en av de fina Holy Lama-produkter jag fick testa för rätt länge sen.. men det är då inte svårt att komma ihåg vad jag tyckte eftersom jag gillade alla produkter riktigt mycket och gladeligen skulle använda dom igen.

Curcuma tvål är en handgjord tvål med doft av kryddnejlika, gurkmeja och chaulmoogra. Det kanske inte säger så mycket till de flesta av oss, men jag kan säga att den exotiska doften tilltalar mig! Den luktar liksom starkt och milt på samma gång...

Jag är inget stort fan av hårda tvålar, jag tycker man får en slags hinna på händerna och känner sig inte alls renare än innan man tvättade sig - alltså inget jag gärna använder. Detta gäller dock inte Holy Lamas tvål som istället lämnar huden ren och mjuk! Detta är en tvål jag varmt kan rekomendera då den gör sitt jobb och doftar gudomligt! Perfekt som present då den levereras förpackad i ett skal gjort av palm.

Ingredienser: kallpressad kokosnötsolja, natriumhydroxid, eterisk olja från chaulmoogra olja, gurkmeja, kryddnejlika, geranium, bitter apelsin och vetiver, citronellol, geraniol, linalol, eugenol, limonen, kumarin

Finns att köpa på bland annat Holylama.se för 55 kr/100g.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0