Badskumt synar gifterna i badrumsskåpet

Förr i tiden pudrade man ansiktet vitt med blysmink för att bli vacker. Blyet förstörde tyvärr huden, fick håret att lossna, tandköttet att svullna och tänderna att svartna. Men är vi egentligen så mycket klokare idag?

Detta frågar sig Katarina Johansson i boken Badskumt. Gifterna som gör dig ren, fräsch och snygg som släpps i handeln idag! Verkar vara en motsvarighet till boken Den hemlige kocken som handlar om tillsatserna i vår mat vi omedvetet tuggar i oss. Förhoppningsvis kommer Badskumt väcka lika stor debatt. För visst är det dags att rensa upp i badrumsskåpen?

Klicka här för att tjuvkika i bokens två första kapitel.

Finns att köpa på för 199 kr.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Låter som en intressant bok det där, måste nog läsa den inom en snar framtid. Har du läst den?

2011-04-12 @ 11:49:42
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Madelene

Missa inte Uppsala Ekodagar i Hågaby, Uppsala den 7-8 maj! Vi har klämt in över 35 utställare, föreläsningar, workshops och aktiviteter! Mats-Eric Nilsson, Pär Holmgren m.fl dyker upp, gör det du också! Besök www.uppsalaekodagar.se för mer information!

2011-04-20 @ 10:03:50
Postat av: Lisa H

Hej! Här har du en ny läsare! Är precis i uppstarten att inventera skåp och lådor för att ta reda på vad jag egentligen smörjer på min kropp och knopp och vad dessa ämnen gör med min hud och kropp.. Boken Badskumt verkar vara en bra hjälp på vägen + bloggar liknande din, har du någon annan bra blogg eller forum att rekommendera?! :)

Ha det gott!

2011-05-10 @ 14:43:29
Postat av: One Tonne Life

Hej

Visst är det en viktig och bra bok. har bloggat om den på http://onetonnelife.se/2011/05/25/gifterna-som-gor-dig-snygg-och-ren/



Kolla gärna in familjen Lindells projekt att minska sina koldioxidutsläpp

2011-05-25 @ 13:50:43
URL: http://www.onetonnelife.se
Postat av: Julia C

Det är bra att det åtminstonde finns några källor som faktiskt granskar skönhetsindustrin.

2011-05-31 @ 20:14:00
URL: http://makeupisart.blogg.se/
Postat av: cathrine

Jag är ett stort fan av den boken har läst den flera gånger. Efter att jag läst den slängde jag all skit i mitt badrumsskåp och börja köpa ekologiska produkter.

2011-10-18 @ 08:35:29
Postat av: Hanna Q

Helt underbar bok som verkligen upplyser om ämnet på ett lättläst och underhållande sätt.

www.bodybazar.blogspot.com

www.bodybazar.com

2011-11-05 @ 23:58:32
URL: http://www.bodybazar.com
Postat av: utanschampo

Tack för tipset! Väldigt intressant bok!

2012-02-06 @ 14:56:30
URL: http://utanschampo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0