Stark i rosa pet-flaskmaterial

Tji fick jag - för tydligen var det många fler än jag som sett fram emot H&M:s The Garden Collection. Det råkade bli så att jag inte hade tid att gå på shoppingrunda förän i måndags, och Umeå-butiken som fick in kollektionen i onsdags hade redan sålt en stor del av plaggen! Ca hälften av plaggen fanns i butiken, och ca hälften av dom hade bara några få storlekar kvar.

Men lika glad är jag ändå. Det värmer i mitt ekohjärta att ekologiskt och återvunnet säljer så bra! Dessutom hittade jag ett träningslinne tillverkat av återvunna pet-flaskor och textilspill i en härlig rosafärg för 149 kr. Jag gick hem och kände mig stark!

Tänk så bra med återvunnet! I tillverkningen av detta linne har man använt sig av redan existerande material, vilket minskar belastningen på miljön. Kanon tycker jag!

 


Kommentarer
Postat av: Jeppe

Fin! det gäller att det görs på rätt sätt bara. titta in här http://www.cradlenet.se/2010/04/19/varldens-forsta-c2c-kollektion-294/ !

2010-05-22 @ 22:12:11
URL: http://www.bonkelidesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0