Shaver ecolution!

Bic vill vara en del av lösningen och tillverkar ekosnälla rakhyvlar! (Och pennor.)

Rakhyvlarna är tillverkade i bioplast av majs och utan några tillsatser av olja, och den gröna färgen är hämtad ur växtriket! Förpackad för att ta minsta möjliga plats, i återvinningsbart oblekt papper tryckt med vegetabiliskt baserat bläck så har de lyckats åstakomma en riktig ekohyvel. Kanoners tycker jag! Undra bara var de går att köpa? Någon som sett dessa gröna hyvlar?


hemsidan finns även tips på Greener groomin habits! Kanske något att spana in.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja, självklart. Dessa använder jag och de är faktiskt bra :) Mina köpte jag på Hemköp i Norrköping men jag tror det kanske bara var tillfälligt, nu har jag inte sett dem på ett tag...



Dock, när de är färdiganvända går det inte att källsortera dem pga hyvlarna men jag gör så att jag bryter av skaften och separerar dem i olika behållare därefter.

2010-03-06 @ 00:43:28
URL: http://kirschbeeren.blogspot.com
Postat av: anonym

Tyvärr innehåller dessa "eko-rakhyvlar" PEG, om man vill undvika konstiga tillsatser. Själv kan jag inte förstå varför ingen kan tillverka en bra rakhyvel som bara är rakhyvel. Behöver vi "inbyggd" gel i rakhyveln? (vi kan väl använda aloe vera gel från egen burk eller nåt....)

2010-03-18 @ 02:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0