H&M goes ekologisk kosmetika!

I början av mars lanserar H&M ekologiska hudvårdsprodukter för första gången! Alla produkter är certifierade av Ecocert och finns i doftkombinationerna hallon/melon och lavendel/mint, där dofterna kommer från eteriska oljor. Alla förpackningar går att återvinna och som vanligt är priserna överkomliga. Dessutom kommer även en necessär och makeupväska i ekologiskt bomull ingå i serien.

Ann-Sofie Johansson, H&M:s designchef säger: ”Det kändes som ett naturligt steg eftersom vi har arbetat med varor av ekologisk bomull i några säsonger nu. Det finns också en stor efterfrågan på ekologiska varor bland våra kunder, och jag hoppas att de är lika spända på de nya produkterna som jag”,

Jag måste säga att jag är glatt förvånad över nyheten - jag trodde inte att det skulle gå så fort med övergången till ekologisk kosmetika på så stora företag som t ex H&M, men nu händer det något! Och jag tror inte att andra företag kommer vara sena på att reagera heller. Jag hade nog förväntat mig att H&M skulle köra på Body Shops stil och låtsas sälja ekologiska varor, men det blev alltså ekologiskt på riktigt, till och med certifierat av Ecocert, Europas största certifieringsorgan för ekologisk och naturlig kosmetik.

 


Detta kommer ingå i sortimentet:

Duschgel 49,50 kr
Bodylotion 49,50 kr
Bodyscrub 49,50 kr
Handkräm 39,50 kr
Läppbalsam 39,50 kr
Necessär 69,50 kr
Makeupväska 39,50 kr

Det var svårt att hitta bilder, men ni kan surfa in här och se själva


Kommentarer
Postat av: christine

Yeah. gleder meg :)

2010-02-27 @ 18:52:01
URL: http://www.bellmell.blogg.no
Postat av: Veronique

Vilken fin blogg du har! Ta gärna en titt på min med, om du har tid :)

2010-02-28 @ 00:49:47
URL: http://www.improveme.se/veronique

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0