Recension Weleda Skin Food

Jag har hittat ekovärldens motsvarighet till idominsalvan - Weledas Skin Food är namnet! En stor skillnad finns dock, eko-alternativet är inte gjord på mineralolja som lägger sig somen plastfilm utanpå huden. Skin Food är istället gjort på vegetabiliska ingredienser som solrosolja, mandelolja, kamomill, styvmorsviol och ringblomma som huden kan ta upp - det vill säga, återfuktning och skydd på djupet. Weleda själva beskriver Skin Food som en universalcreme som gör torr och känslig hud mjuk och smidig.

Salvan är väldigt fet och lämnar precis som Idominsalvan en vit hinna efter sig. Av de krämer jag smörjt på mina torra, spruckna fingrar där jag även har eksem så är Skin Food en av de som lindrat allra bäst. Jag tycker även att krämen passar också bra som fotkräm, till spruckna läppar och "förkylningsnäsa", nagelband... och så vidare. Som sagt, Idominsalva på ekovis. Har en diskret "naturdoft" och ett överkomligt pris. Toppen!

Innehåll:

Vatten, solrosolja, lanolin, mandelolja, alkohol, bivax, fettsyreglycerid, bivaxhydrolosat, äkta eteriska oljor,  styvmorsviolextrakt, rosmarinextrakt, kamomillextrakt, ringblommaextrakt, cholestero.

Finns att köpa på bland annat Bodystore.com för 59 kr/30 ml.

Skin Food har vunnit flera internationella utmärkelser. Läs mer här



Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag har just köpt den här och kan bara hålla med dig, den är verkligen bra. Funkar att använda lite varstans på kroppen.

2011-03-17 @ 19:51:11
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag hade en spricka i mungipan häromdagen, vilket kanske inte kan klassas som äkta munsår, men hur som helst! Jag smorde in med skin food, och efter tre gånger var det borta! Jag tänker att den är lite som en naturlig Eight Hour Cream, fast Idominsalva kanske är en bättre jämförelse. Jag har aldrig använt det.

Postat av: Becca

Köpte den för ett tag sedan och håller med dig på varje punkt!

2011-03-19 @ 09:57:01
URL: http://isladebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0