Fröken Amina - vintage och remake

Har hittat den utmärkta webbshoppen Fröken Amina med kläder, smycken, skor, accessoarer och heminrednig där allt är vintage eller remake och dessutom snyggt, miljövänligt och prisvärt.

Fröken Amina är en webbshop som främst säljer handgjorda kläder med ekotänk. Gamla kläder återanvänds, sys om eller blir till helt nya plagg, tyger från second hand-affärer blir till helt nya plagg. De säljer även vintagekläder som är handplockade från loppmarknader, second hands och "hemliga garderober" runt om i världen. Förutom dam och barnkläder finns egenpysslad och vintage heminredning också till försäljning.

"Tanken med Remakes-kläderna är att uppdatera gamla plagg med tråkiga snitt och göra dem fina och användbara igen med nya sömmar, veck och band. Fröken Amina gillar att göra det fula fint, det tråkiga roligt och det tunga lätt. "


Här är en shop som är rolig att kika runt i. Och om man handlar så är det två saker som är extra bra:
1. Allt är gjort av redan existerande material och därför inte miljöbelastande.
2. Du blir garanterat ensam om din nya kjol eller tröja - det mesta finns bara i ett endaste exemplar!

Jag har stött på många liknande webbshoppar, men oftast har de otroligt höga priser och inte alltid ett tilltalande sortiment. Om du, precis som jag, älskar starka färger och vackra mönster så är Fröken Amina värt ett besök. Priserna är rimliga om än väldigt varierande - vissa plagg är riktigt billiga!


Vintage Amina Remake kjol, 169 kr



Remake spetsshorts, 249 kr


Vintage spetsblus, 149 kr


Träskor av märket Made in Sweden, 198 kr


Handsydd väska, 349 kr


Barnklänning, 79 kr



Hakklapp 79 kr

Det är inte säkert att kläderna på bilderna här nedan finns kvar så länge eftersom att varje plagg bara finns i ett exemplar, men här är ett axplock på hur kläderna kan se ut.

Kommentarer
Postat av: Lilly

shortsen var söta.Inget jag skulle ha på mig då det är inte min stil, men dem skulle se fint ut på. :)

2011-03-06 @ 09:37:20
URL: http://varaandetag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0