Supertips mot acne!

Många har problem med acne och det verkar inte vara det lättaste problemet att få bukt med! Själv har jag knappt haft några riktiga finnar och vet inget om problemet mer än att det säkerligen är jobbigt för de som drabbas.

En vän berättade för mig att hon börjat smörja in ansiktet med aloe veragel, med mycket goda resultat! Under vintern upplever hon acnen som mycket värre då luften är torr och solen inte tittar fram så ofta. Men efter en veckas smörjande med aloe vera hade hon mindre acne, mindre rodnad, mindre irritation och mjukare hud.

Aloe vera är alltså min väns supertips till alla som lider av acnebesvär. Hoppas det kan vara till hjälp!


Aloe veragel finns att köpa lite var stans, apotek, hälsokost och på många ställen på internet. Jag rekomenderar dock att kika igenom ingredienslistan samt att välja en gel med så hög aloe verahalt som möjligt. Sascos aloe verajelly tycker jag är ett bra val då den är utan mineraloljor och innehåller ekologisk aloe vera. Men det finns som sagt många att välja bland!

Aloe vera är bra mot många fler saker så som t ex solsveda, klåda och småsår och alltså inte helt dumt att ha hemma.

Sascos Aloe Vera jelly finns att köpa på Shopping4net för 59 kr/100 ml.

Kommentarer
Postat av: Maria

svar: Hej! Ja, lite läskigt är det när man inser vad lite man vet. Och just nu, när jag inte vet varför jag mår dåligt, då blir man nästan förbannad när man tänker på att det kan vara något i miljön som förstört för kroppen. Försöker lära mig så gott det går nu i alla fall :) Ha det bra!

2010-03-11 @ 10:53:17
URL: http://mariaskolding.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej mallanbrallan. Har röstat som en tok på din blogg så du vinneeeeer! Försökte faktiskt mig på i Sydafrika att smörja på aloe vera direkt från plantan när vi var ute och promenerade. Men tydligen var det inte aloe vera, utan någonting annat så jag blev alldeles gul i ansiktet. Ska ta med mig floran nästa gång...:P

2010-03-11 @ 22:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0