Recension No-Germs deodorant

No-Germs lyckades fånga mitt intresse då när svininfluensahypen var som värst  och handdesinfektionen var definitionen för att inte bli smittad och alltså för att överleva!

Jag sökte ett ekologiskt alternativ och hamnade på No-Germs hemsida. Deras desinfektionsmedel var utan parabener, aluminium och alkohol! "För att inte torka ut händerna har vi tillfört Aloe Vera, Lavendel och Kamomill.  NO-GERMS tar död på 99,9% av de vanligaste bakterie- och virusstammarna inom 15 sekunder." gick att läsa på hemsidan.

Det lät grymt bra och blev glad när jag såg att de också hade en deo, som dessutom hade blivit nominerad till the Natural and organic awards 2009, så jag beställde den.

Flaskan var lätt och behändig, spraypumpen också bra. Men knappt efter några timmars användning så luktade jag hemskt! Det kändes som att jag lukar värre än vad jag hade gjort utan deodorant under den korta tiden.

Några gånger gav jag den ärliga försök, men jag förstår faktiskt inte hur detta kan kallas för deodorant och än mindre hur den blivit nominerad till årets produkt.

Har någon annan testat denna deo? Håller ni med eller ej? Ibland funderar jag om det är så att deodoranter fungerar olika på olika människor...

No-germs deo får i alla fall IG av mig. Väldigt synd eftersom jag gillar innehållsförteckningen och det schyssta priset.

Finns att köpa på No-Germs för 79 kr/75 ml.

Kommentarer
Postat av: Daniel Österholm

Hej Ekofin,



Tack för en bra blogg. Synd att inte No-Germs Deo inte levde upp till dina förväntningar. Vi har sålt bra av denna och inte fått några klagomål, men är du inte nöjd så ersätter vi gärna din produkt. Vårt mål är ju att ha 100 % nöjda kunder.



MVH



Daniel Österholm

VD

Zuperztore Imports Sweden

Ägare av N0-Germs i Sverige

2010-03-11 @ 14:34:26
URL: http://www.no-germs.se
Postat av: sminkjante

Jag tycker att "eko" deodoranter överlag gör att man luktar värre. Jag har inte lyckats hitta ett eko-alternativ som fungerar och jag svettas inte alls mycket.

2010-03-11 @ 16:11:10
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vansinnigt svårt det där med ekodeodoranter. Har själv provat dermanords saltsten under en dryg månad. I början luktade jag väldigt mkt, men sen blev det bättre. Dock tycker jag att det har börjat lukta igen.

2010-03-11 @ 18:40:00
Postat av: eanie

Trist på ännu en deo..



Tänkte tipsa om ett annat märke. Jasons Everyday Natural Care: http://www.jason-natural.com/products/deodorants.php

De har lite olika sorter och jag har bara provat en, men var nöjd med den. Det vettigaste alternativet jag hittat hittills. Nu var den sort jag provade inte eko-certifierad men jag ser på sidan att de har några som är '70% organic'. Inte 100%, men vill framföra tipset iaf.



Jag köpte min på Whole Foods i UK, men de går säkert att få tag på över nätet.



Trevlig helg!

eanie

2010-03-12 @ 14:23:14
URL: http://eaniegreenie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0