Mango och grapefrukt på min önskelista

Bodybutter är höjden av lyx tycker jag! Men bara om den är krämig, väldoftande och ekologisk. Måste faktiskt säga att jag aldrig provat ett ekologiskt body butter - det senaste var nog Body Shop's och alltså inte ekologiskt what so ever. Hittade dock en body butter av märket Crabtree & Evelyn som jag nu skriver upp till på min önskelista. Crabtree & Evelyn grundades 1973 långt innan "ekotrenden" och inspireras av den gamla apotekarstilen då färska örter, frukter och växter användes. Och det märks när man läser ingredienslistan - för den går faktiskt att förstå! (läs nedan) Precis som det ska vara med andra ord.

Body buttern fanns i fyra olika utformningar/smaker/dofter/eller vad säger man(?) lixom Avocado & olive, Lemongrass & Brown Sugar, Mango & Grapefruit och Cocoa Butter, Cardamon & Nutmeg. Valet för min del skulle definitivt vara Mango & Grapefruit - mina favoritfrukter tillsammans!

 



Finns att köpa på accessora.se för 235 kr.
Klicka på "naturligt" i menyn längst ner för att komma till sidans alla naturliga/ekologiska varor.



Naturals Mango & Grapefruit Body Butter ingredienser:

mangosmör (mjukgörande, antioxidant)
sheasmör (fuktgivande)
bivax (skyddande, fuktbarriär)
olivolja (mjukgörande, fuktgivande, antioxidant)
rosa grapefruktolja (uppstramande, tonande)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0