Recension Sonett flytande tvål

Tvål som står hemma hos oss just nu är denna otroligt väldoftande tvålen från Sonett. Luktar ljuvligt! Fungerar precis som "vanlig" tvål: löddrar och gör rent. Lämnar även huden återfuktad! Däremot slipper man sodium laureth sulfate (som i princip finns i all tvål och schampo) och andra onödiga (och/skadliga) tillsatser.

Innehållsförteckningen går ju faktiskt förstå! Och det hör ju inte till det vanliga när det gäller konventionella produkter...

Sonett flytande tvål, citrongräs innehåller:
soap from olive oil* and coconut oil*, sugar surfactants, vegetable alcohol (ethanol), glycerine, natural essential lemongrass oil*, balsamic additives*, swirled water.
*Ekologiskt odlat.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej min vän. Har en liten fråga. Var hittar jag bra och inte allt för dyra hud- och hårvårdsprodukte? Jag vill ju köpa bra grejer, men ofta är dom allt för dyra. Ge mig lite tips, så blir jag glad!

2009-11-19 @ 14:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0