Ansiktsbehandling på Salong Natur

Ansiktsbehandlingen idag levde verkligen upp till mina förväntningar! Salong Natur hade väldigt fräscha och fina lokaler på nedervåningen i en villa som verkligen kändes välkomnande. Catharina som driver företaget var väldigt kunnig inom området och proffissionell i sitt bemötande och i sin behandling.

I en timme och en kvart fick jag ligga och njuta i behandlingsstolen. Först vattenångades mitt ansikte för att porerna skulle öppnas och sedan följde portömning och peeling. Efter det fick jag massage både i ansiket och på dekolltage, nacke och axlar, huvud och öron (massage är nog det mest avslappnande som finns...) där n
ågon slags massageolja/kräm användes. Sedan fick jag ligga med ansiktsmask ett tag innan Catharina avslutade med något som kallas energitryck och lymfstrykningar.

Efteråt var jag alldeles avslappnad i hela kroppen. Ansiktet var dock varmt och lite flammigt, men på ett behagligt sätt. Catharina sa att det berodde på att cirkulationen i ansiktet kommit igång ordentligt. Ca en timme efter behandlingen hade rodnaden lagt sig helt. Däremot kändes det som att mitt ansikte lyste och undrade om det skulle synas på jobbet att jag hade varit på ansiktsbehandling... haha.

Ansiktsbehandlingen tar ca 1 timme och 15 minuter och kostar 550 kr på Salong Natur. Grattis till alla som bor i Umeå, för det är där salongen ligger. Besök hemsidan för mer information Salong Natur

På Salongen utförs även koppning (vilket är en slags massagemetod där sugkoppar används för att skapa vakuum mellan hud och muskler) vaxning och öronakupunktur. Årets julklapp är ett presentkort här!

Kommentarer
Postat av: Elin

Det här är ju reklam. osnyggt

2009-12-07 @ 20:53:21
Postat av: Malin på Ekofin

Elin:

jag förstår inte riktigt hur jag ska tolka din kommentar?



jag var på salong natur, tyckte det var superbra och vill tipsa andra. jag betalade med mina egna pengar och hon som äger salongen vet inte ens om att jag driver en blogg som denna. anledningen till att jag gör så kallad reklam är att jag är helt frälst av naturkosmetik och tycker det vore kul att fler upptäckte den. ja, jag tjänar gärna pengar på min blogg- men det är inte det som är syftet.



jag förstår inte vad folk har för problem med att man talar gott om sådant man gillar, eller gör reklam för att tjäna pengar - inget är väl fel? det som är fel är väl där man börjar göra reklam endast i syfte för att tjäna pengar och struntar i om varan/tjänsten är bra eller dålig.

2009-12-08 @ 00:15:21
URL: http://ekofin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0