Natural Choice på Kicks!

Det naturliga/ekologiska produkterna smyger sig sakta in i vanliga butikskedjor - vilket såklart värmer mitt hjärta! Min senaste upptäckt är att Kicks tagit in ett ekologiskt sortiment, Natural Choice, som de marknadsför flitigt. I sortimentet ingår fem olika märken; Weleda, Dr.Haushka, Estelle & Thild, Kibio och Balm Balm.

Än så länge finns dock bara sortimentet i utvalda butiker. Antar att de vill se lite försäljningssiffror innan de satsar fullt ut.


Kicks säger: "Vi ställer självklart lika höga krav
på våra eko-certiferade produkter som vi gör på våra övriga varumärken"

Jasså, säger jag och rynkar på näsan. Isåfall måste ju Kicks krav vara otroligt låga... men jag antar att detta (mycket konstiga) uttlande finns där för att försäkra de som är skeptiska till ekoprodukters verksamhet att ekoprodukterna faktiskt fungerar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0