Handkräm från Lavera

När hösten smyger sig på så blir man torr om båder läppar och händer. De flesta konventionella lypsyl och handkrämer innehåller tyvärr mineraloljor och skapar ett beroende istället för att ge huden den fukt som behövs. Läs min granskning av lypsyl här.

Just nu lider mina stackars händer av riktig torka både på grund av det kallare vädret och på grund av att jag tvättar händerna mycket på jobbet. Som tur har jag en bra handkräm från Lavera. Luktar gott, går snabbt in i huden och ger mjuka händer. Jag har mini-versionen som ryms i handväskan som jag alltid har med på jobbet!

 

30 ml 27 kr (ovan) och 125 ml 84 kr på Renskönhet.se


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!

jag hittade in hit genom bloggtrafik.nu, och fastnade. Jag är själv på jakt efter bra produkter med naturliga ingredienser som är snälla mot huden. (Fick en allergisk reaktion pga tvättmedel för snart en månad sedan, och en pga sminkborttagningsservetter för ett par veckor sedan, så jag är så illa tvungen...). Ville bara tala om att jag tycker din blogg är jättebra! Mycket intressant läsning :)

2009-11-22 @ 00:22:00
URL: http://anglophilic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0