Faith in Nature badskum skulle inte vara fel... inte ett badkar heller

Om jag hade haft ett badkar i min lägenhet skulle jag tappa upp ett bad, tända doftljus, slå på avslappnande musik och skumma upp badkaret med badskum ikväll. Hade varit otroligt skönt! Och självklart skulle badskummet vara av den ekologiska sorten!

Vad jag vet så finns det inte någon uppsjö av ekologiska badskum, men märket Faith in Nature, som bland annat har tvål, shampo och balsam, har även badskum! Finns i sex olika varianter.

"Faith in Nature" förresten ett väldigt gulligt och passande namn för ekologiska produkter tycker jag! De kan inhandlas på Shopping4net (alla ekoprodukter finns under hälsokost) och här kan du läsa mer om märket.



Badskummet är självklart biologiskt nedbrytbart, fritt från Sodium Laureth Sulfate, parabener, konstgjorda doft- och konserveringsämnen. Bland annat certifierad av Vegan.

Kommentarer
Postat av: ClaraBella

Hej! Tack för titten på min blogg.

Va kul att du oxå startat en eko-skönhetsblogg. Det behövs fler såna ute i cyberrymden. Den här hamnar definitivt bland mina egna favoriter! :-)



Själv har jag tyvärr helt hamnat ur det här med att blogga. Så det ska bli kul att kunna hämta inspiration från nån annan ett tag. :-)

2009-08-23 @ 17:47:38
URL: http://ekohornan.blogg.se/
Postat av: eco chic

Jag använder Faith In Natures rosmarin schampo som är bra för fett hår, och det funkar hur bra som helst! Jag har provat många olika schampo men detta är det första som har fixat min hårbotten!

2009-08-23 @ 18:35:45
URL: http://ecochic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0