Smakar likadant, men nyttigare!

Idag hände det igen på jobbet.

En kund frågar: "har ni bara ekologisk mjölk?" och jag svarar att jo så är det. Kunden idag svarade "Okej då vet jag" och gick. En gång förut rynkade kunden på näsan och sa att det var inte riktigt vad han/hon var ute efter. En gång före det har jag varit med om att en tjej kommit fram och frågat ifall den ekologiska mjölken smakar likadant som vanlig mjölk.

Snälla nån! Jag brukar inte säga så mycket, men idag sa jag faktiskt till kunden att ekologisk mjölk är nyttigare än vanlig. Korna har fått sådan föda de är gjorda för att äta och mjölken blir därmed bättre, t ex innehåller den mer omega-3.

När sånthär händer så inser man att det är många som inte vet något om ekologiskt eller som är emot ekologiskt. Jag tror det mesta beror på okunskap - och som jag sagt förut, hade alla vetat vad som var i deras hudkräm, ja då hade vi haft hudkrämsrevolution för länge sen.


Kommentarer
Postat av: ClaraBella

SV: Är det texten i headern du syftar på eller all text i allmänhet?

2009-08-30 @ 19:18:12
URL: http://ekohornan.blogg.se/
Postat av: Emilie

Så sant!



Låter ju konstigt att folk vill stoppa i sig massa kemikalier och veta att djuren kan ha råkat illa ut. Ekologiskt om något...

2009-08-30 @ 21:02:41
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: ClaraBella

SV: Hahaha... jag ser det fortfarande inte. Jag är blind? Men problemet kan nog avhjälpas med en ny font då. Ska ta mig en funderare på vilken bara.

2009-08-31 @ 08:32:11
URL: http://ekohornan.blogg.se/
Postat av: Rebecka

väldigt mycket okunskap som den kunden hade...

2009-09-11 @ 15:02:10
URL: http://brunettbeckie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till en grön skönhetsblogg, garanterat utan mineralolja och parabener! Jag är inte så aktiv här numera, men eftersom det fortfarande finns trafik här tänker jag att den fyller en funktion. Här hittar du recensioner på ekologiska produkter och information om vilka kemikalier som gömmer sig i vanliga produkter, och mycket mer! Här hittar du en längre presentation Om ekofin



Kontakt ekofin.blogg(a)gmail.com


bloglovin

Follow ekofin on Twitter

RSS 2.0





RSS 2.0